Metrica
T.C. Ankara Büyükşehir Belediyesi

ALO 153, ÇÖZÜM MASASI

Büyükşehir Belediyesi’nin, vatandaşla arasındaki iletişim köprüsü olan “Alo 153 Mavi Masa”, 2015 yılında 1 milyon 200 bin Başkentlinin sorunlarına çözüm buldu, taleplerini yerine getirdi. Birim, bugüne kadar da 5 milyon 816 bin istek, şikayet ve öneriye cevap verdi.

31 Aralık 2015 Perşembe 10:38
ALO 153, ÇÖZÜM MASASI

-BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ MAVİ MASA BİRİMİ, 2015'DE 1 MİLYON 200 BİN BAŞKENTLİ’NİN SORUNUNU ÇÖZDÜ
-24 SAAT HİZMET VEREN “MAVİ MASA”, KURULDUĞU 2003 YILINDAN BUGÜNE KADAR DA YAKLAŞIK 6 MİLYON BAŞKENTLİ'NİN ÇÖZÜM MASASI OLDU
-BAŞVURANLAR ARASINDA, SEVDİĞİ KIZI, BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANI GÖKÇEK’İN İSTEMESİNİ TALEP EDEN BİLE VAR
-MAVİ MASA'YI ARAYIP EVDEN KAÇMAK İSTEYEN, PATRONUNU ŞİKAYET EDEN, BORÇ İSTEYENLERLE KOMİK DİYALOGLAR YAŞANIYOR


153.jpgBüyükşehir Belediyesi’nin, vatandaşla arasındaki iletişim köprüsü olan “Alo 153 Mavi Masa”, 2015 yılında 1 milyon 200 bin Başkentlinin sorunlarına çözüm buldu, taleplerini yerine getirdi. Birim, bugüne kadar da 5 milyon 816 bin istek, şikayet ve öneriye cevap verdi.
Ankara’nın 7/24 çözüm masası olan Büyükşehir Belediyesi Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Dairesi Başkanlığı’nın bünyesindeki Mavi Masa'ya, 1478 başlık altında yapılan çağrıların arasında dolmuş ve özel halk otobüsü şoförleriyle ilgili başvurular ilk sıralarda yer aldı.
Kentle ilgili her türlü görüş, talep ve şikayete cevap verip çözüm bulan Mavi Masa’ya, bazen de ilginç başvurular geliyor. Evden kaçmayı düşünenler, borç paraya ihtiyacı olanlar veya sevdiği kızı istemesi için Başkan Melih Gökçek’ten yardım talep edenler, Merkez’de komik diyalogların yaşanmasına neden oluyor.

-TWITTER VE FACEBOOK ÜZERİNDEN DE BAŞVURU...
2003 yılında faaliyete geçen ve Ankaralılara her konuda yol göstermeyi amaçlayan Mavi Masa, kendisine ulaşan tüm sorun, görüş ve talepleri, çözülmesi için ilgili birimlere iletiyor, takibini yapıyor ve sonucu hakkında da vatandaşa, tercih ettiği iletişim aracıyla bilgilendirme sağlıyor.
Yeni nesil “e-belediye” yapılanmasının öncüsü olan “Alo 153 Mavi Masa”, Ankaralılara zaman ve mekândan bağımsız olarak telefon, SMS, e-posta, posta, faks ve yüz yüze görüşme yoluyla Ankara Büyükşehir Belediyesi’ne ulaşma ve bilgi alma imkanı sunuyor.

-FOTOĞRAFLA CEVAP...
Toplam 100 kişilik operatör ekibiyle, günümüz teknolojisinin sahip olduğu her türlü iletişim aracıyla hizmet veren Mavi Masa’ya artık Twitter ve Facebook üzerinden de başvuruda bulunulabileceğini vurgulayan Mavi Masa yetkilileri; 185 ASKİ, 188 Alo Ambulans ve Cenaze gibi acil olmayan hizmet numaralarının hepsinin de tek bir çatı altında “Alo153 Mavi Masa”da toplandığını söylediler.
Yetkililer, ayrıca taksi, dolmuş, EGO ve özel halk otobüsü şoförleriyle ilgili şikayetlerin de Mavi Masa’ya yapılabildiğini kaydederek, sonuçla ilgili olarak vatandaşın bilgilendirildiğini ifade ettiler.
Mavi Masa, Sıhhiye ve Büyükşehir Belediyesi ofisleri, Büyükşehir Belediyesi Halkla İlişkiler bankosu ile Batıkent ve Kızılay metro istasyonlarındaki irtibat noktalarından hizmet veriyor.
Vatandaşlar başvurularını dilerlerse irtibat noktalarında yüz yüze veya telefonla arayarak, akıllı telefonlardaki EGO Cep’te uygulamasıyla, "[email protected]" adresine mail göndererek, "6284 (MAVİ)" sms - mms yoluyla, "{CCM:BASE_URL}/mavimasa" adresindeki online formu doldurarak, 0312- 509 92 20 numaralı faks aracılığıyla, twitter ve facebook ile diledikleri dilekçematik, kiosk ve kent ekranından online formu doldurarak gerçekleştirebiliyor.

-KOMİK DİYALOGLAR…
Çağrı Merkezi’nin ilgi alanına girmese de vatandaşa yardımcı olmak amacıyla hizmet veren ve yönlendirmelerde bulunan eğitimli ve uzman operatörlerin yaşadığı komik ve ilginç diyaloglar da kayıtlarda yer alıyor.
Evden kaçıp Mavi Masa’yı arayan 23 yaşındaki genç kızı, evine dönmeye ikna eden, eşiyle kavga eden kişileri dinlemek durumunda kalan Mavi Masa personeline, patronu resmi tatilde çalıştırdığı için şikayet edenden, sevdiği kızı Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek’in istemesini talep edene kadar çok ilginç başvurular geliyor. Bunlardan bazıları şöyle:
-Parkta otururken ağaçlarda bulunan kuşlar pisliklerini üzerimize bırakıyorlar. Bankların üzerine çadır konulmasını istiyoruz.
-Kızım orası Melih Beyin evi mi? Bana bu numarayı verdiler. Ben 70 yaşında yaşlı bir bayanım. Kızım Melih Bey, bu 60 yaş üstü yaşlılara serbest geçiş kartı çıkartıyor ya, buna ödenen para 30 bile az, 70 TL yapsın.
-Başkanım, ben Şentepe’de küçük bir esnafım. Benim istediğim biri var. Yalnız babası bir yanlış anlama yüzünden vermiyor. Benim babam da beyninden rahatsız ve akli dengesi tam olarak yerinde değil. Başkanım, sizden Allah rızası için bana 2 saat bir babalık yapmanızı istiyorum. Biliyorum ki, siz gelseniz kimsenin bir şey diyecek hali olmayacaktır. Allah rızası için bir yardım edin Başkanım. Benim sizden başka bir isteğim yok. Size her namazımda dua ediyorum Başkanım.
-Lütfen beni rahatsız eden şu sorunları çözün: Cadde üzerinde simitçilerin bağırması. Apartman önündeki ağaçlar rahatsızlık veriyor. Caddede sürekli kaza olduğu için hız kesici istiyorum.
-Ambulans sireninin gerekli olmadığını düşünüyorum ve caddeden geçerken açmamalarını istiyorum.
-Burnum kanıyor, yardım edin.
-Sayın Melih Gökçek Başkanımdan 50 TL borç para istiyorum.

ALO 153, ÇÖZÜM MASASI
ALO 153, ÇÖZÜM MASASI
ALO 153, ÇÖZÜM MASASI
ALO 153, ÇÖZÜM MASASI
ALO 153, ÇÖZÜM MASASI
ALO 153, ÇÖZÜM MASASI
ALO 153, ÇÖZÜM MASASI