Bu Sayfayı Paylaşın

İLK'LERİN PROJESİ KUZEY ANKARA

19 Mart 2013, Salı

EN SON TEKNOLOJİNİN UYGULANDIĞI ÇALIŞMALARLA BAŞKENTİN GÖZDE PROJELERİNDEN OLAN KUZEY ANKARA’DA “İLKLERE” DE İMZA ATILIYOR

BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ İLE TOPLU KONUT İDARESİ ORTAKLIĞINDA GERÇEKLEŞTİRİLEN KUZEY ANKARA GİRİŞİ KENTSEL DÖNÜŞÜM PROJESİ, “İLK OTOYOL TÜNELİ”, “TÜRKİYE’NİN EN UZUN ALTTAN ISITMALI YOLU” VE “EN UZUN AÇIKLIKLI KEMER VİYADÜĞÜ”NÜ BİR ARADA BULUNDURMASIYLA DA TARİHE GEÇİYOR

 

 

Başkent’te yepyeni ve modern bir yaşam alanı olarak yükselen Kuzey Ankara Girişi Kentsel Dönüşüm Projesi, “İlk otoyol proje_330_19032013.jpgtüneli”, “Türkiye’nin en uzun alttan ısıtmalı yolu” ve “En uzun açıklıklı kemer viyadüğü”nü bir arada bulundurmasıyla da tarihe geçiyor.

 Modern, estetik yapısıyla ve son teknolojik uygulamalarla Başkentin gözde projelerinden olan Kuzey Ankara’da “ilklere” imza attıklarını kaydeden Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek, proje kapsamında;  242 ve 280 metrelik özel olarak dizayn edilen Başkent’in en uzun iki otoyol tünelinin, kış aylarında sürüş kolaylığı sağlayacak gidiş-geliş 7 kilometre uzunluğunda Türkiye’nin en uzun alttan ısıtmalı yolunun ve 160 metre açıklıkta Türkiye’nin en uzun kemer viyadüğünün inşasını gerçekleştirdiklerini söyledi. 

BAŞKENT’İN KUZEYİ’NDE YÜKSELEN GÜZELLİK

Toplu Konut İdaresi (TOKİ) ile Ankara Büyükşehir Belediyesi ortaklığında Başkent merkezine 8 kilometre uzaklıkta sürdürülen proje kapsamında bölgenin 6 bin 500 gecekondudan arındırıldığını hatırlatan Başkan Gökçek, bunların yerine üretilecek 18 bin konutta yaklaşık 80 bin kişinin yaşayacağı, yerleşim seviyesi yüksek, modern kent yaşamına uygun, sağlıklı ve çevre dostu göz kamaştıran bir yaşam alanının yükseldiğini söyledi.  8 bin 100 hak sahibi konutundan 3 bin 500’ünün yapımının tamamlanarak teslim edildiğini ve vatandaşların da buralarda yaşamaya başladığını ifade eden Başkan Melih Gökçek, şunları söyledi:

“Türkiye Büyük Millet Meclisi’nden (TBMM) özel yasa çıkarılarak uygulamaya konulan ilk kentsel dönüşüm projesi, çalışmalar başladığı günden bugüne sadece Türkiye’ye değil dünyaya da örnek bir proje oldu.  Bunun en büyük kanıtını 2009 yılında HABİTAT tarafından dünyanın en prestijli ödüllerinden biri olan ‘En İyi Uygulama’ ödülüne, 2010 yılında da İslam Başkentleri Konferansı’nda ‘Şehircilik ve Bölge Planlama’ dalında birincilik ödülüne layık görülmesiyle gösterdi.

Başkent’in giriş kapısında olan Kuzey Ankara Girişi Kentsel Dönüşüm Projesi uygulama esasları, aldığı ödüller, kapsamı gibi farklı özelliklerinin yanı sıra alt yapısı, sosyal donatıları, rekreasyon alanlarıyla da birçok ilki içinde barındırıyor.

 Bu çerçevede inşası gerçekleştirilen yeni yol güzergahında;  Ankara’nın ilk otoyol tüneli, Türkiye’nin en uzun alttan ısıtmalı yolu ve Türkiye’nin en uzun kemer viyadüğü de yine bu proje kapsamında yapılıyor.”

“ANKARA’NIN İLK OTOYOL TÜNELİ”

Başkan Gökçek,  Büyükşehir Belediyesi olarak bir ilke daha imza atarak Başkent’in ilk Otoyol Tüneli’ni, Kuzey Ankara Girişi Kentsel Dönüşüm Projesi içinde inşa ettiklerini söyledi.

Hasköy girişinde Protokol Yolu üzerinde bir gidiş bir geliş olmak üzere iki tüp tünelin inşa edildiğini anlatan Başkan Gökçek, Ankara’dan Havaalanı’na giderken yapılan tünelin 242 metre, Havaalanı’ndan Ankara’ya doğru geliş yönünde yapılan tünelin ise 280 metre uzunluğunda olduğunu kaydetti.  

İki adet tüp tünelin yapımına iki yıl önce başladıklarını belirten Başkan Gökçek, “Kuzey Ankara Kentsel Dönüşüm Projesi kapsamında yapılan tüneller Ankara’nın ilk ve tek otoyol tüneli olma özelliğini taşımaktadır. Kaya delinerek açılan tünellerin yerden yüksekliği 7 metre 40 santim, enleri ise 14 metre genişliğinde yapıldı. Her birinde 8 jet fan bulunacak olan tüneller, 7 gün 24 saat tünel içi kamera sistemi ile izlenecek. Böylece herhangi bir olumsuz durumda da anında müdahale edilebilecek” dedi.

YAPAY KAYA VE YEŞİLLENDİRME FARKLILIK KATACAK 

Büyükşehir Belediyesi’nin gerçekleştirdiği projelerde estetik görünüme de önem verdiklerini bildiren Başkan Gökçek, şunları söyledi: “Tünellerin girişi ve çıkışında yapılan yapay kaya uygulaması ve yeşillendirme çalışmaları ile görsel anlamda da farklılık oluşturulacak. Yeni yapılan Protokol Yolu Ankara halkı için daha konforlu ve keyifli yol haline getirilecek.”

“TÜRKİYE’NİN EN UZUN ALTTAN ISITMALI YOLU” 

Başkan Gökçek, projede gerçekleştirilen çalışmalar kapsamında 3,5 kilometrelik Türkiye’nin en uzun alttan ısıtmalı yolunun yapıldığını ifade etti.   Yeni yapılan protokol yolunun, mevcut protokol yolunun alternatifi olacağını, Kuzey Ankara girişinden başlayıp Solfasol Kavşağı’na kadar devam edeceğini vurgulayan Başkan Gökçek, 3 geliş 3 gidiş toplamda 7 kilometre olan alttan

ısıtmalı yolun da otoban köprüsü bittikten sonra başlayıp, sadece tünel yol hariç 3,5 kilometrelik yol boyunca, proje alanı içerisinde devam edeceğini dile getirdi.

Başkan Gökçek, “Öncelikle, tüm şeritlerde genişliği 50 santimetre olan toplam 12 adet lastik izi yapıyoruz. Bu izlere kablo döşeyerek, alttan ısıtma sistemini kuruyoruz.  Sistem sadece lastik izlerinin olduğu alandaki kar ve buzları eritecek. Böylece sürücüler 6 şeritli yolda 12 adet lastik izini takip ederek, güvenli bir şekilde yollarına devam edebilecekler” dedi. 

“TÜRKİYE’NİN EN UZUN KEMER VİYADÜĞÜ”

Proje kapsamında yenilenen ve daha güvenli hale getirilen yolda iki adet viyadük inşa edildiğini kaydeden Başkan Gökçek,“Kuzey Ankara Projesi içindeki yol yapım güzergahında inşa edilen iki viyadükten biri Türkiye’nin en uzun açıklıklı betonarme kemer viyadüğü olma özelliğine sahip olacak.  40 metre yükseklikteki viyadük, kemer kısmı 160 metre olmak üzere toplamda 230 metre uzunlukta inşa edildi.  Ayrıca yine aynı alanda 2 adet köprülü kavşağın da inşası gerçekleştirildi” diye konuştu.  

MUHTEŞEM MANZARA İLE GÜVENLİ VE KEYİFLİ SÜRÜŞ YOLU

Yeni yapılan protokol yolu boyunca yaklaşık 10 türde 700 civarında büyük boylu ağaç dikildiği bilgisini veren Başkan Gökçek, Ankara’ya giriş-çıkış yapacak misafirlerin, ışık gösterisiyle her mevsim muhteşem bir seyir ile kış aylarında güvenli bir yolda sürüş keyfi yaşayabileceklerini söyledi. Başkan Gökçek, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Bu ağaçların yaprak renklerinin ve türlerinin birbirinden farklı olması muhteşem bir görüntü oluşturacak. Yine Protokol Yolu güzergahı boyunca 100 bin metrekarelik bir alan üzerinde 23 adet gölet yapılacak. Bu göletler birbirlerine yapay kayalar, ufak şelaleler oluşturacak şekilde bağlanırken, her gölette fıskiyeler ve ışıklandırmalar ile ayrı bir görsel şölen sunacak. Rekreasyon alanı içerisinde bulunan büyük göletin bir tanesinde yaklaşık 120 metre genişliğinde müzikli sesli su oyunları yapılacak ve gelen vatandaşın izleyebilmesi için tam karşısında gölet kenarında da seyir terası yapılacak.” 

Kuzey Ankara Kentsel Dönüşüm Projesi’nin gerek niteliği gerekse uygulama esasları bakımından birçok konuda ilkleri içinde barındırdığını hatırlatan Başkan Gökçek, alt yapıdan üst yapısına, çevre düzenlemesinden sosyal donatı alanlarına, konutlarından bilimsel aktivitelerin bulunduğu merkezlere varıncaya kadar göz dolduran örnek bir proje olduğuna dikkat çekti.