Metrica
T.C. Ankara Büyükşehir Belediyesi

cocuk_meclisi_banner_1.jpg

Çocuk Meclisi, Engelliler Günü’nde arkadaşlarını unutmadı. 
İki üyesi Gökkuşağı İ.Ö.O’ndan olan meclis üyesi arkadaşlarını ziyaret ettiler...

İşte bu özel röportaj:
 

UMUT BAYRAKTAR : BU OKULDA, SEREBRAL PALSİLİ ÇOCUKLARIN DA EĞİTİM ALDIĞINI, MECLİS ÜYELERİMİZ EFE CAN ARSLAN’I VE BÜŞRA ERSOY’U TANIYINCA ÖĞRENDİK. EFECAN’IN, DANSA ÇOK MERAKLI OLDUĞUNU, PEK ÇOK GÖSTERİDE ROL ALDIĞINI DA BİLİYORUZ.  BİZE SEREBRAL PALSİ HAKKINDA KISA BİR BİLİGİ VEREBİLİR MİSİNİZ ?

ENGELLİ VE ENGELSİZ ÇOCUKLAR BIRARADA MI EĞİTİM ALIYORLAR? AYRI SINIFLAR MI VAR ? KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNİN DAHA BAŞARILI SONUÇLAR VERMESİ İÇİN DİĞER OKULLARA VE ÖĞRETMENLERE NELER TAVSİYE EDERSİNİZ ?
 

Seher Arslan: Serebral Palsi, güç doğum, erken doğum, trafik kazalarına bağlı olarak oluşabilen bir beyin hasarıdır.  Serebral palside, kas kontrolünde yetersizlik ya da zayıflık görülür. Serebral palsili çocuklarda güçsüzlük, konuşmada, hareketlerde, dengede bozuklar gözlenebilmektedir.  

Okulumuzda, kaynaştırma yoluyla eğitim verilmektedir. Serebral Palsili çocuklar arasında, öğrenme güçlüğü olanlar için özel eğitim sınıfları var. Çocuklar öğrenmede zorluk çektikleri konuları bu sınıflarda tekrar ederek daha iyi öğrenme imkanı elde ediyorlar. Bu çocuklar içerisinde özel yetenekleri olan çocuklar da olabiliyor ve özen gösterildiğinde inanılmaz ilerlemeler gösterebiliyorlar. Mesela bir Bilim Şenliği’nde birincilik kazanan öğrencimiz var. Efe Can gibi, dansa, müziğe ilgi duyan, gösterilerde rol alan çocuklar var. Neler tavsiye edebilir konusunda ise Efe Can’ın da söyleyecekleri var.

Efe Can ARSLAN: Bize değer versinler. Ayrı ayrı sınıflarda bizi ayrıştırmasınlar. Hep birlikte eğitim almak daha güzel. Çalışmalar hep bir arada yapılmalı.

DİLARA GÜLER: AİLELERE VE ÖZELLİKLE ANNELERE YÖNELİK UYGULAMALARINIZ NELERDİR ? MESELA ÇOCUK MECLİSİ’MİZİN “TELEVİZYONU DEĞİL, ÇOCUKLARINIZI SEYREDİN” KAMPANYASI BAŞLATILMASINA İLİŞKİN BİR KARARI VAR. AYRICA ZORUNLU ANNE-BABA EĞİTİMİ VERİLMESİNE İLİŞKİN DE BİR KARARIMIZ VAR. OKULUNUZDA AİLELERİ DESTEKLEYICI VE GELİŞTİRİCİ NE GIBI PROGRAMLAR VAR ?

Seher Arslan:  Evet çok önemli bir soru. Aileler de öğretmenlerle birlikte çalışmalı. Ailedeki ortamda çocuk için okuldaki dışında başka bir şey yapılmıyorsa, verilen eğitim kalıcı ve yeterli olmuyor. Sürekli tekrar ve özen, çok çok önemli. Rehberlik Servisimizde yeralan dört tane öğretmenimiz var, onların çabası çok önemli, hepsi ve tüm öğretmenlerimiz çok çalışıyorlar. Gökkuşağında eğitim alan 440 öğrencinin ailelerine sık sık eğitimler ve seminerler veriliyor. UNICEF; SERÇEV (Beyin Felçli Çocuklar Derneği) ve MEB’nın düzenlediği sağlık, eğitim, çocuklarla iletişim, fizyoterapi teknikleri gibi farklı konularda düzenlenen, doğru ve bilimsel bilgilerin aktarıldığı eğitimler engelli ve engelsiz çocukların aileleri için çok faydalı oluyor.

EREN EFE DORUK : DESTEK SINIFI UYGULAMASI OLDUĞUNUZU ÖĞRENDİK: DİĞER OKULLARA DA ÖNERİR MİSİNİZ? BU UYGULAMA SADECE SEREBRAL PALSİLİ ÇOCUKLAR İÇİN Mİ ?

Seher Arslan:  Destek eğitim; öğrencilerin ihtiyaçlarına göre özel eğitim öğretmenleri tarafından ya da branş öğretmenleri tarafından veriliyor.  Bireyselleştirilmiş Eğitim Programına göre verilen bu eğitimlerde, engelli çocukların özellikle matematik gibi, öğrenmekte zorluk çektiği ders konularında eğitim veriliyor olması, onların diğer arkadaşları ile bir arada aldıkları eğitimlerde geri kalmamalarını sağlamak açısından son derece önemlidir.

YAĞMUR CEREN SEZEN: OKULUNUZUN ULUSLARARASI KALİTE BELGESİ VE TEMİZ OKUL BELGELERİ VAR. NASIL BAŞARDINIZ ?

Seher Arslan:  Bunu okul yetkilileri, öğretmenler, çocuklar, aileler bir arada başardılar. Ekip halinde çalıştılar, çok istediler, azmettiler ve başardılar. Toplam Kalite Yönetimi belgelerini alarak, önce Yenimahalle’de, daha sonra da Ankara’da birinci oldular. Hedef koymak ve severek, titizlikle çalışmak, her konu için çok önemli.

MERYEM REYHAN DEREKÖY: ÇOCUKLAR, ENGELLİ ARKADAŞLARINA NASIL YAKLAŞIYORLAR? ENGELLI ARKADAŞLARIMIZA KARŞI DAVRANIŞLARIMIZ NASIL OLMALI ?

Seher Arslan:  Birbirlerini anlamaya çalışıyorlar. Çocuklar büyüklere göre birbirlerine daha iyi ve arkadaşça yaklaşıyorlar. Engelli arkadaşlarındaki farklılığı ve güçlüklerini anlamaya çalışıyorlar. Eğlenmek için engelli olmak bir engel değil; bunu iyi biliyorlar ve çocuklar sosyal faaliyetlerde bir araya gelerek, birbirlerini daha yakından tanıma ve anlama imkanı da elde ediyorlar.

Efe Can ARSLAN: Mesela ben, hafta sonları sinemaya arkadaşlarımla gidiyorum. Dans gösterilerime arkadaşlarım da geliyor ve bu beni çok mutlu ediyor.